Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
The Journal
Current
Archive
Announcements
Contacts
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 20 (2019)
No. 20 (2019)
Published:
2019-12-05
Indice 20/2019
3-5
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2186
PDF (Italiano)
Editorial
Editoriale
Pietro Petraroia
7-11
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2211
PDF (Italiano)
Essays
Redeem, convert, re-convert. Production, resemantization and use of Marian images in the Mediterranean islands of the Spanish Empire (XVI-XVII centuries): the case of Sardinia
Mauro Salis
13-42
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2125
PDF (Italiano)
Un Ippolito Borghese fuori contesto … ma non proprio: il Compianto sul Cristo morto del convento dei cappuccini di Ostra / An Ippolito Borghese out of context ... but not really: the Lamentation over the Dead Christ of the Ostra convent of the Capuchins
Nicola Cleopazzo
43-60
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2080
PDF (Italiano)
Suore, santi, sibille in un processo alla pittura sacra agli esordi del Seicento / Sisters, saints, sibyls in a trial to the sacred painting at the beginning of the 17th century
Massimo Moretti
61-106
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2128
PDF (Italiano)
Testimonianze artistiche nella chiesa del Santissimo Crocifisso di Numana: Domenico di Antonio da Pesaro, Filippo Bellini, Giovanni Andrea Lilli e Domenico Simonetti detto il Magatta /Artistic evidences in the church of the Santissimo Crodifisso of Numana: Domenico di Antonio da Pesaro, Filippo Bellini, Giovanni Andrea Lilli e Domenico Simonetti known as il Magatta
Fabiola Cogliandro
107-147
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2075
PDF (Italiano)
Nuovi contributi su Matteo Tassi: l’epistolario con Giuseppe Vaccaj, un taccuino di disegni e un quadro dantesco /New contributions on Matteo Tassi: the correspondence with Giuseppe Vaccaj, a notebook of drawings and a Dante painting
Alessandra Migliorati
149-186
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2140
PDF (Italiano)
Arte, socialità, rivoluzione. «Il Rosai», Firenze, luglio 1930/Art, sociality, revolution. «Il Rosai», Florence, July 1930
Michele Dantini
187-217
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2012
PDF (Italiano)
Food and Jesuits in the Early Modern Western World.
Claudio Ferlan
219-244
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2072
PDF
Les «Annales du Musée et de l’école moderne des beaux-arts» de Charles-Paul Landon dans les années napoléoniennes / «Annales du Musée et de l’école moderne des beaux-arts» by Charles-Paul Landon in the Napoleonic era
Ornella Scognamiglio
245-270
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2127
PDF (Français (France))
Fonti antiche sui fiumi. Il racconto multimediale nel Museo Consentia Itinera tra ricerca scientifica e nuove forme di comunicazione e divulgazione / Ancient sources on the rivers. The multimedia story in the Museum Consentia Itinera between scientific research and new forms of communication and dissemination
Anna Cipparrone
271-296
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2077
PDF (Italiano)
Comunicazione e accessibilità culturale. L’esperienza di Museo Facile / Communication and cultural accessibility: ”Museo Facile” and its experience.
Ivana Bruno
297-325
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2068
PDF (Italiano)
Darkness, glance and reading of spaces. Geographical sensitivity in D'Annunzio's Notturno
Giovanni Messina
327-340
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2004
PDF (Italiano)
La possibilità di dire “io”: un confronto tra Christa Wolf ed Elena Ferrante / The possibility of telling “I”: a confrontation between Christa Wolf and Elena Ferrante
Lucia Faienza
341-363
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2100
PDF (Italiano)
Gli archivi e la politica. Un rapporto da (ri)costruire / Archives and politics: relationships to rebuild
Federico Valacchi
365-381
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2091
PDF (Italiano)
Terremoto e ricostruzione strategica: il complesso di Villa la Quiete e la Casa del Giardiniere a Treia / Earthquake and strategic reconstruction: the complex of Villa la Quiete and the Gardener's House in Treia (Mc)
Mauro Saracco
383-401
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2138
PDF (Italiano)
Firm, territory and local community: lessons learned from the Olivetti’s model
Cristina Simone, Marcelo Enrique Conti, Antonio La Sala
403-428
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2109
PDF
Book reviews
Laura Stagno (2018), Giovanni Andrea Doria (1540-1606). Immagini, committenze artistiche, rapporti politici e culturali tra Genova e la Spagna, Genova: GUP, 396 pp.
Giuseppe Capriotti
429-431
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2180
PDF (Italiano)
Silvia Massa, Elena Pontelli, a cura di (2019), «Mostre permanenti». Carlo Ludovico Ragghianti in un secolo di esposizioni, Lucca: Edizioni Fondazione Ragghianti Studi sull’arte Lucca, 352 pp.
Patrizia Dragoni
433-436
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2182
PDF (Italiano)
Franca Varignana (2019), Il valore aggiunto. Scritti critici, Faenza: Carta bianca editore, 423 pp.
Patrizia Dragoni
437-439
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2183
PDF (Italiano)
Classic
Musei e territorio
Massimo Montella
441-450
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2181
PDF (Italiano)
In memory of Claudia Giontella
Comunicare il Museo Etrusco / Communicating the Etruscan Museum
Valentino Nizzo
451-487
https://doi.org/10.13138/2039-2362/2178
PDF (Italiano)
Information
For Readers
For Authors
For Reviewers
Language
English
Italiano
Statistiche
Statistiche