Kundera’s typologies of immortality, love and chance: An encoded cultural theory
Downloads
Published
Issue
Section
License
Polythesis applica la seguente licenza Creative Commons a tutti gli articoli pubblicati per la prima volta sulla rivista.
La licenza Creative Commons è CC BY-NC-ND 3.0 (Attribuzione – Non commerciale – Non opere derivate) visualizzabile cliccando su questo link.
Questa licenza permette di leggere, scaricare, copiare, distribuire, stampare, ricercare o linkare i testi integrali pubblicati, nonché di utilizzarli per qualsiasi altro scopo lecito.
Pubblicazione gratuita e proprietà intellettuale degli autori
Polythesis non impone agli autori alcun costo di elaborazione e pubblicazione.
DOI:
https://doi.org/10.13138/2723-9020/3279Abstract
Fourfold typologies at various levels govern the narrative structure of Milan Kundera's novel L’Immortalité. Besides giving the novel a semantic framework, they suggest deep analogies between the structure of love relationship, communication, epoch, and narration. They also demonstrate that social life and literary art are better understood by dividing their manifestations into four types. Immortality, therefore, turns out to be an in-deep cultural study.