Planning the future with visual tools
Downloads
Additional Files
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
La licenza adottata è la Creative Commons - Attribuzione/Condividi allo stesso modo. Ovvero, gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata.
DOI:
https://doi.org/10.13138/2039-2362/3138Abstract
Planning the future with visual tools is a 9 hour-long course for university students to assist them to make conscious plans about their careers using the visual methods of design thinking and strategic planning. The course can be changed flexibly to accommodate a wide range of circumstances, such as smaller and bigger groups, offline and online settings, students from different backgrounds and ages, etc. We recommend that the programme is completed in 1 to 5 days, in order to maintain intensity, momentum and focus. However, it is also possible to create a weekly schedule for 1-hour long sessions for 9 weeks. In this contribution we provide suggestions for the timing although these can be changed according to the needs of the group. During the course we use a canvas or an exercise book with printed templates that serve as guides for each task. The canvas or the exercise book also gives an easy-to-understand framework for the whole process and helps participants to build on their previous works. The left side of the canvas helps participants to discover and understand the present and the right side helps participants to envision the future and to set well defined goals. The middle part is about building a bridge between the two: identifying possible barriers and resources, listing and evaluating possible ideas to achieve future goals and creating a realistic timeline from these ideas. In this chapter we explain the process step-by-step with suggestions on how to facilitate the session.
Riferimenti bibliografici
---